Dobrý deň, mám 49 rokov a menzes mám bolestivý, 7 dňový a silný. Naposledy sa mi intenzita krvácania neznížila ani po 10 dňoch, preto mi gynekológ pichol injekciu a na 15. deň cyklu som začala užívať Progestanelle 200. Po ňom som na tretí deň dostala menštruáciu, ktorá prešla do špinenia. Špinila som stále a keď som si na 15. deň cyklu nasadila znova Progestanelle 200, začala som silno menštruovať. Ešte doplním, že sono vyšetrenie pred nasadením spomínanej hormonálnej liečby bolo bez nálezu a preto gynekológ vyhodnotil moje silné krvácanie, ako hormonálny problém. Som už veľmi vyčerpaná a aj zúfalá. Je to vôbec možné, aby som aj počas užívania tohto hormónu menštruovala mimo cyklu? Vopred ďakujem za odpoveď a radu.

Marta

Dobrý deň,

krvácanie na liečbe ktorú popisujete, je pomerne bežné. Uvedený preparát v perimenopauze niekedy cyklus “neudrží” a pacientka začína krvácať. To sa stalo aj Vám. Momentálne by som už  jeho užívanie ukončila. Osobne mám lepšie skúsenosti s preparátom, ktorý sa volá Norethisteron. Užíva sa tiež od 16. DC 2×1 p.o. na 10- alebo 12 dní. Dĺžku určí lekár. Pri tomto lieku je krvácanie mimo cyklu naozaj ojedinelé, a ak sa tak stane, nejedná sa o problém hormonálny a je potrené pátrať po iných príčinách krvácania /polyp, cysta, zápal../

Momentálne však neviem odhadnúť v akej fáze cyklu sa nachádzate. Preto by bolo vhodné opäť navštíviť Vášho gynekológa. Ak máte záujem, môžete sa objednať aj do našej pobočky na  gynekologickú konzultáciu s vyšetrením a spolu problém určite vyriešime! 🙂

MUDr. Katarína Starovecká