Dobrý deň. Chcela by som sa opýtať, pred 1 a pol rokom sme prišli v 37tt o bábätko. Bola som na hematologické vyšetrenie a zistili mi hustejšiu krv, čo mohlo spôsobiť smrť nášho synčeka. Vysvetlili mi to ako pri infarkte, keď sa upchajú cievy. Nemusím o tom ani tušiť. Hematologička mi predpísala Anopyrin 30mg, mám ho užívať, keď sa budeme snažiť o bábätko. Moja gynekologička, mi vravela, aby som brala aj kyselinu listovú (užívam ju). Tiež by ma zaujímalo, či ten Anopirin (ak by som otehotnela) neublíži nejako plodu, kým by som zistila, že som tehotná? Ak by sa mi podarilo otehotnieť, mám sa hlásiť u hematologičky. A ak užívam ten Anopyrin každý deň, či nie je je nejako škodlivý, ak sa o bábätko nepokúšame častejšie. Ďakujem za odpoveď.

Eva

Dobrý deň, podľa toho čo píšete, hematologička pravdepodobne u Vás zistila tzv. syndróm lepivých doštičiek. Táto diagnóza môže zvyšovať riziko troboembolizmu. Určite je preto potrebné užívať liečbu napr. Anopyrinom a dodržiavať dostatočný pitný režim. Liečbu musíte brať pravidelne každý deň. Ak otehotniete, liečbu určite nevysadzujte! Pokračujte v užívaní až do hematologickej kontroly. Anopyrín dieťaťu neuškodí. Po 34. týždni tehotenstva sa liečba zvyčajne mení na injekcie /nízkomolekulárny heparín/. Takáto liečba by mala predísť podobným komplikáciám ktoré ste  zažili…

Potreba hematologického vyšetrenia v úvode tehotenstva je potrebná aj preto, že niekedy je samotný Anopyrín málo a ženy si pichajú heparín celé tehotenstvo.

Držím palce.

MUDr. Katarína Starovecká